26 Ekim 2009

Topi hasta...

Eylül başında Topinin idrarında kan vardı. Veteriner ziyaretimiz sonunda "Pyometra" teşhisi konuldu, yani rahimde oluşan enfeksiyon. Zorlu bir antibiyotik tedavimiz oldu. Tedavi süresinde günde iki defa 3 ml'lik antibiyotik şırınga ile ağızdan verilmek zorunda. Düşünüldüğünden daha zor bir işlem (eğer veteriner değilseniz), dolayısıyla veterinerimiz günde iki defa eve gelip ilacını verdi veya biz götürdük. Antibiyotik çok iyi geldi ancak bunun tamamen çözüm olmayacağını biliyorduk. Veterinerimiz ve bütün referanslar bu hastalığın tek çağresinin rahimin alınması (hysterektomi) söylüyor.

Dün kanamanın tekrarlandığını gördük. Topi keyifsiz, evinden çıkmak istemiyor, bize pek yaklaşmıyor. Çiş kazaları oluyor, ki bu çişler iltahaplı ve kanlı. Dolayısıyla, yeri gelmişken buradan günah çıkartıyorum ve zamanında canım bebeğimi kısırlaştırmadığımız için ve başına bunlar geldiği için ne kadar pişman ve üzgün olduğumu söylemek istiyorum. Kısırlaştırılmış olsaydı bu olmayacaktı.

Bu akşam tekrar veterinere gidecek ve historektomi hakkında görüşülecek. Standart bir operasyon, ancak tavşan operasyonlarında sorun iyileşme devresi. Tavşanlar dikişlerini kemirdikleri ve yaraları ile fazlaca haşırneşir oldukları için yaraları enfeksiyon kapabiliyor. Bunun üstesinden nasıl gelebileceğimizi veterinerime sordum ve operasyondan sonra kafasına koni geçireceklerini söyledi. :((( Topimi afasında koni ile düşününce içim nasıl fena oluyor, nasıl üzülüyorum... anlatamam...

Ne kadar sıkıntı çekeceğini düşündükçe daha çok üzülüyorum, bir yandan bu operasyonu hiç olmasın istiyorum, ama bir yandan da ne kadar sıkıntısı olduğunu hareketlerinin donukluğundan ve keyifsizliğinden okuyabiliyorum... Topim, kızım, bebeğim... Nolur iyi ol... Yanındayız, seni iyileştireceğiz, sonra herşeyimi kemirebilirsin... Yeter ki iyi ol...

Hiç yorum yok: