10 Mart 2010

Temizlik sorunları

Sevgili tavşan severler,

Bugün yine konumuz tavşan poposu temizliği. Oldukça yaygın bir sorun ve bunun için özel terminolojisi var: Poopy butt, messy buttom, butt wash, vs... Topinin bu probleminin asıl nedenini bulmaya çalışıyoruz ancak bulana ve düzeltene kadar temizliği sağlamak zorundayım. Islak mendil ile silerek bunu sağlamaya çalıştım ama geçen hafta sonu gerçekten yıkamaya karar verdim. Bir tasın içinde evcil hayvanlar için özel satılan şampuan ile bir köpüklü ılık su hazırladım (4-5 santim derinliğinde). Sonra Topi hanımefendiyi bu suyun içinde sadece alt taraflarını olmak üzere yıkadım. Daha sonra aynı işlemi şampuansız su ile yaparak duruladım. Güzelce kurulayarak sıcak bir odaya bıraktım kendisini. Okuduğum kaynaklarda saç kurutma makinesini en düşük dereceye getirerek kurutmayı tavsiye ediyor (http://www.bio.miami.edu/hare/buttbath.html) ama ben Topimi bir gün içerisinde bu kadar strese sokmak istemedim.

Şaşırdığım şey Topinin çok uslu durması ve bana kızmamasıydı. Yıkanmak hoşuna gitmiş olabilir mi? Bilmiyorum. Okuduğum kaynaklarsa çok strese girdikleri söyleniyor ama bizimkinin hiç öyle bir hali yoktu. İnsan bebeği poposu yıkama işlemine çok benziyor, tek farkı bunun kuyruğu var :)))

Hiç yorum yok: